Lánglovag

Élhetsz, míg meg nem halsz vagy megpróbálhatsz élni, míg bele nem halsz.

És mondá

  • Vanitas: Jó újra olvasni! :)Ráadásul ennyire pozitívat. :) (2010.10.16. 16:38) A. csodaországban...
  • Vanitas: Csatlakozom! Szívesen olvasnék a boldogságodról is. :-) (2010.05.22. 13:35) Szerelem
  • Dead-End: @Lánglovag: Könnyű ebbe beleszokni. :) Úgyhogy tessék mellette írni is! :D (2010.05.21. 12:55) Szerelem
  • Lánglovag: @Nussi: Igen, próbálom megszokni az érzést, csak még mindig annyira idegen, mintha egy ismeretlen ... (2010.04.25. 10:19) Szerelem
  • Nussi: @Lánglovag: Hiányoznak a bejegyzések. Remélem nagyon boldog vagy, és azért nem írsz ;] N. (2010.04.24. 19:32) Szerelem
  • Lánglovag: @Nussi: Igen, szégyellem is magam emiatt... :( (2010.04.23. 23:34) Szerelem
  • Nussi: Nagyon eltűntél! N. (2010.04.10. 21:40) Szerelem
  • Nussi: @Lánglovag: Jujj! *.* N. (2010.02.25. 14:50) Szerelem
  • Lánglovag: @Nussi: Hát talán igen... (2010.02.24. 19:24) Szerelem
  • Nussi: Csak nem...? N. (2010.02.23. 18:27) Szerelem
  • Lánglovag: @Seele: talán ez az évünk majd más lesz. Talán pont ez az év lesz más! :) (2010.02.17. 20:40) "Táncol az idő körbe-körbe"
  • Seele: Mint ahogy én sem tettem meg a lépést... hogy esetleg tanár legyek. Ha visszanézzük mindig az elmú... (2010.02.17. 17:29) "Táncol az idő körbe-körbe"
  • Nussi: Adok Neked egy szép nagy, hófehér lapot. Hogy új számlát tudj készíteni. N. (2009.12.30. 18:13) "Táncol az idő körbe-körbe"
  • Nussi: @Lánglovag: Kis bicebóca. Hamarosan helyrejön ; ) Legközelebb azért óvatosan ; ) N. (2009.12.10. 19:35) Hollókat tanítani meg repülni...
  • Lánglovag: @Nussi: Köszönöm kérdésed, már szinte alig észrevehetően sántítok csak... Persze mondhattam volna ... (2009.12.10. 00:23) Hollókat tanítani meg repülni...
  • Utolsó 20

Tévelygők

"Szót fogadtam Madáchnak..."

Lánglovag 2009.10.09. 02:58

 Akár különös is lehetne e szavakat egy 73 éves férfi szájából hallani, de egyáltalán nem az, ha ezt a férfit Varga Vilmosnak hívják... Ha csak néhány tucat kilométerrel nyugatabbra születik, tehát nem erdélyi magyarnak, "csak" magyarnak, mára mindenki legalább annyira ismerné a nevét, akárcsak Sinkovits Imréét. De talán ha ennyivel nyugatabbra születik, akkor soha nem tudott volna ilyen érzelmes darabot színpadra állítani Wass Albert műveiből. Akivel kapcsolatban nekem olvasatlanul is mindig is fenntartásaim voltak, mert nem hittem, hogy valakinek ennyi mondanivalója lehet, ami megtölthet akár egy teljes könyvszekrényt is. De mostanra megszűntek az előítéleteim...
 Egy sztereotípia viszont beigazolódni látszik a mai este után, mely szerint minden sikeres férfi mögött egy nő áll. Habár a színpadon már-már súlytalan mellette, a darab (Üzenet az otthoni hegyeknek) utáni tapstól kezdődően Kiss Törék Ildikó, a színésznő színészfeleség elragadó természetességgel irányítja Varga Vilmos életét és minden bizonnyal karrierjét is egyúttal. Valami hihetetlen bájos, mély és örök szerelem lehet az övéké...

Wass Albert: Hontalanság Hitvallása     


Hontalan vagyok,
Mert vallom, hogy a gondolat szabad,
Mert hazám ott van a Kárpátok alatt
És népem a magyar.

Hontalan vagyok,
Mert hirdetem, hogy testvér minden ember,
S hogy egymásra kell, leljen végre egyszer
Mindenki, aki jót akar.

Hontalan vagyok,
Mert hiszek jóban , igazban, szépben.
Minden vallásban és minden népben
És Istenben, kié a diadal.

Hontalan vagyok,
De vallom rendületlenül, hogy Ő az út s az élet,
És maradok ez úton, míg csak élek
Töretlen hittel ember és magyar.

 

    
Wass Albert: Kivándorlók dala


Bús vállunkon nyűtt tarisznya,
nyűtt lábunkon ócska csizma,
fel is út, le is út,
idegenbe visz az út.

Fáj szívünkben régi emlék,
bizony pajtás, haza mennénk,
de nincs hova: nincs hazánk
se otthonunk, se anyánk.

Idegenből idegenbe,
munkahelyről munkahelyre
visz az idő, visz a szél,
gonosz idő, gonosz szél.

Gép dübörög, fejsze csattan,
otthon járunk gondolatban
s míg hordjuk a szolga-súlyt
fáj az élet, fáj a múlt.

De majd egyszer üt az óra
s fölszállunk egy víg hajóra,
hohahó, szép hajó!
Vitorlája, mint a hó!
S nyűtt szívével halál szárnyán
hazatér a bujdosó. 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://langlovag.blog.hu/api/trackback/id/tr911437978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vanitas 2009.10.09. 19:26:35

(csupán zárójelben szólok hozzá posztodhoz, mert színházi jártasságom elég szegényes, Wass Albert egyetlen kisregényét olvastam, a határontúli színházról pedig csupán az évente megrendezendő kisvárdai fesztivál jut eszembe.. csupán annyit akartam félig komolytalanul írni, hogyha minden sikeres férfi mögött egy nő áll, ki áll a sikeres nők mögött? Na persze ez messzire vezetne, és úgy tűnik van némi feminista íze gondolkodásomnak, de mégis.. persze más kérdés hogy mi tekinthető sikernek egy nőnél. Talán a mondás párja lehetne, hogy minden kiegyensúlyozott nő mögött egy férfi áll?? hmm.. De persze értem én mit akarsz mondani, hiszen legyen szó nőről, férfiról, a támogatás, szeretet és szerelem nélküözhetetlen mindannyiunknak. Sorry for my verbose!)

Lánglovag 2009.10.09. 20:02:14

@Vanitas: hát ez már-már valamiféle boszorkányság, hogy mindig érted, amit mondani szeretnék és mindig sikerül valami mélyebb mondanivalóra is rálelned. :)
De valóban ha a mondásoknak is van valahol a világban egy párjuk, akkor az általam írté épp az lehet, amire te gondoltál.
Ezekre az érzésekre szükségünk van és rajtunk múlik, mivé válunk általuk...

Nussi 2009.10.11. 10:59:19

Nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyot segítettél most nekem. Köszönöm!!!

N.

Lánglovag 2009.10.11. 14:23:15

@Nussi: Nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon szívesen tettem! Még így akaratlanul is. :)

Nussi 2009.10.12. 14:38:53

@Lánglovag: Tanácstalan voltam, mint egy kisközség, hogy miről írjak ajánlót egy magazinba. Két cikk közötti pihiszünetben gondoltam beleolvasok a blogodba, és bumm, itt volt az a"jánlónak való" a blogodban. Természetesen nem másoltam le a bejegyzésedet, és végül nem is erről az előadásról írtam, de az alapötletet Te adtad.

Köszönöm!

N.

Lánglovag 2009.10.12. 17:30:00

@Nussi: hát tényleg nincs mit, valamint ügyes vagy! :)
Igazából engem is megmozgatott az a kevéske, amit az előadás alatt, de főképpen utána megtudtam róluk, illetve a Nagyváradon működő kis magánszínházukról, még a díszletet is segítettem aztán bepakolni az utazóautójukba.

Azt nem tudom, hogy te végül is milyen témát választottál, de örülök, ha téged is megihletett a történet valamely része. :)
süti beállítások módosítása