Lánglovag

Élhetsz, míg meg nem halsz vagy megpróbálhatsz élni, míg bele nem halsz.

És mondá

  • Vanitas: Jó újra olvasni! :)Ráadásul ennyire pozitívat. :) (2010.10.16. 16:38) A. csodaországban...
  • Vanitas: Csatlakozom! Szívesen olvasnék a boldogságodról is. :-) (2010.05.22. 13:35) Szerelem
  • Dead-End: @Lánglovag: Könnyű ebbe beleszokni. :) Úgyhogy tessék mellette írni is! :D (2010.05.21. 12:55) Szerelem
  • Lánglovag: @Nussi: Igen, próbálom megszokni az érzést, csak még mindig annyira idegen, mintha egy ismeretlen ... (2010.04.25. 10:19) Szerelem
  • Nussi: @Lánglovag: Hiányoznak a bejegyzések. Remélem nagyon boldog vagy, és azért nem írsz ;] N. (2010.04.24. 19:32) Szerelem
  • Lánglovag: @Nussi: Igen, szégyellem is magam emiatt... :( (2010.04.23. 23:34) Szerelem
  • Nussi: Nagyon eltűntél! N. (2010.04.10. 21:40) Szerelem
  • Nussi: @Lánglovag: Jujj! *.* N. (2010.02.25. 14:50) Szerelem
  • Lánglovag: @Nussi: Hát talán igen... (2010.02.24. 19:24) Szerelem
  • Nussi: Csak nem...? N. (2010.02.23. 18:27) Szerelem
  • Lánglovag: @Seele: talán ez az évünk majd más lesz. Talán pont ez az év lesz más! :) (2010.02.17. 20:40) "Táncol az idő körbe-körbe"
  • Seele: Mint ahogy én sem tettem meg a lépést... hogy esetleg tanár legyek. Ha visszanézzük mindig az elmú... (2010.02.17. 17:29) "Táncol az idő körbe-körbe"
  • Nussi: Adok Neked egy szép nagy, hófehér lapot. Hogy új számlát tudj készíteni. N. (2009.12.30. 18:13) "Táncol az idő körbe-körbe"
  • Nussi: @Lánglovag: Kis bicebóca. Hamarosan helyrejön ; ) Legközelebb azért óvatosan ; ) N. (2009.12.10. 19:35) Hollókat tanítani meg repülni...
  • Lánglovag: @Nussi: Köszönöm kérdésed, már szinte alig észrevehetően sántítok csak... Persze mondhattam volna ... (2009.12.10. 00:23) Hollókat tanítani meg repülni...
  • Utolsó 20

Tévelygők

Időzavarban...

Lánglovag 2009.07.19. 03:16

Tétován eltévedtem az idő síkján, hiába forgolódom, nem tudom merre van a holnap, s merre a tegnap. Csak valamikor reggel feküdtem le, még nincs egy napja, aztán délután, midőn lementem a boltba - s tudván hogy este is vacak kedvem lesz -, a legjobb téli szívmelengetővel tértem haza, már alig várom a decembert, hogy egy üres és sötét lakásban sambuca con la mosca*-t iszogathassak majd. De ma éjjel is jól jött, mert az őszies idő, a dermesztőbb fajtából, viharos széllel kísérve a csontomig hatolt fönn a Gellérten, izzadtan, mégis dideregve értem haza. A csavargásom előtt és után pedig második világháborús sorozatot néztem/nézek, romantikus szál egy pókfonál-vastagságnyi sincs benne, pont mint az életemben.


* A sambuca olasz ánizslikőr, hasonlít a görög ouzohoz ízben és szervírozásban is. Fogyasztható például jéggel,  ilyenkor a jellemzően színtelen ital opálosan elfehéredik. Van kék és vörös, meg talán fekete változata is, nos ezek nem tudom hogyan színeződnek el (már ha elszíneződnek egyáltalán) jég hatására. A con la mosca az a fajtája, amikor 3 szem kávébabot dobnak a pohárba, a boldogságot, jólétet és egészséget vagy valami hasonló badarságokat szimbolizálandó, ezt az egészet meggyújtják, néhány másodpercig egy öblös pohárban azt kicsit félredöntve és forgatva hagyják égni, majd átöntik az egészet egy másik pohárba, végül a kettőt összefedve elfojtják a lángot. Ezt a megmelegedett italt aztán a pillanatnyi illúzióra vágyó jónép a kávészemekkel együtt elfogyasztja, míg a kiegészítőként használt, gondosan lefordított másik pohárból (mondjuk egy szívószál segítségével) illik kiszippantani a forró és alkoholos párát/füstöt. Télen valami mesésen jól tud esni, de látványnak sem utolsó, amikor a lángoló italt egyik pohárból a másikba önti az ember.
A gasztronómiai fél percet olvashattátok és kb. ez volt minden ismeretem ebben a témakörben.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://langlovag.blog.hu/api/trackback/id/tr111254118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

*Sosi* 2009.07.19. 04:51:37

Fincsi? Nem vagyok oda az a görög változatért, az ouzoért sem. A látvány biztos szép, a kávészemeket nem innám/enném meg mert nem szeretem az erős kávé ízt! :/
Azért remélem nem arról van szó, hogy egyedül csendesen otthon lerészegedsz. :P
a szerelmi szálról meg csak annyit hogy nem értem, hogy egy akkora városban mint Bp hogy nincs egy fia szál nő sem aki hozzád való lenne? Vagy Bp pont ilyen? Ahol én lakom város, az Bp.hez képes kicsi, és persze hogy mázlim van, mert itt egyetem is van, így ismertem meg Abrahamot, de azért mégiscsak na. Jó volna ha nem volnál ilyen boldogtalan és ez nem sajnálkozás. Kívánság.

Vanitas 2009.07.19. 13:53:39

Én is szívesen csatlakoznék a telet várók klubjába! :-)A nyár a nyitottság évszaka, a tél a magunkba merülésé.. hmm.. De azért élvezzük ki még ezt a kis időt valahogy, ami hátra van mondjuk szilveszterig. Nincs már messze! És biztos lesz még vihar is addig. :-) Na hogy tudok vigasztalni?? ;-)Nézd el nekem kérlek, hogy picit ironikusabb vagyok a szokottnál!

Lánglovag 2009.07.19. 14:07:01

@Loris: hát ha az ouzot nem szereted, akkor ezzel sem lennél jóban, mert ez nagyjából pontosan olyan. És a hagyomány szerint a kávészemeket is el kell fogyasztani az itallal, méghozzá szétrágás nélkül (de a kávé íze nem igazán érezhető, inkább csak az illata, amikor pörkölődik picit a lángoló ital tetején). És azért sikerült nem lerészegedni tőle az éjjel. :D
Nos a főváros tele van szerelemmel, főleg nyáron, főleg éjszaka, bár ha nagyon cinikus (és vulgáris) akarnék lenni, akkor beillesztenék egy Alvin és a mókusok sort így a végére, hogy lehet hogy nem is szerelemmel van tele a város, csak én vagyok az, aki "a b*szni akarót meg a szerelmest mindig keverem"...
No ez is elég romantikátlanul hangzott, de igyekszem majd kompenzálni ezt a későbbiekben... (:

Lánglovag 2009.07.19. 14:18:06

@Vanitas: ó, én mindegyik évszakot egyformán szeretem, persze mindegyiket más miatt, ámbár azt is tudom, hogy nem igazán rí le rólam ez a titkolt hedonizmus. :)
Elnézem, sőt ez a fordított vigasztalási mód az én esetemben jó eséllyel működik is, köszönöm! :D

Vanitas 2009.07.19. 14:47:58

@Lánglovag: ha belekotyoghatok a beszélgetésetekbe, szerintem is több a hmm... nem szerelmet kereső ember. Én is belebuktam már sokszor ilyen esetekbe, és arra jöttem rá, hogy fiatalabb korban jobban odafigyeltem erre. És talán jobban is tettem..? Nagy fájdalmat tud okozni, ha két ember nem ugyanazt kesesi. Már azt sem tudom találkoztam-e szerelemmel.. a másik oldalról. Tényleg sokakat csak a vágy hajt. Szerintem valami forgalmas helyen megint fel kellene állítani a Delphoi jósdát. :-)

Lánglovag 2009.07.19. 18:04:00

@Vanitas: bár tudnék valami okosat felelni erre, de nem tudok... Talán nekem is jósoltatnom kellene? ;)
süti beállítások módosítása